Fie că simțiți nevoia unei escapade de o zi din rutina orașelor, fie sunteți în trecere, sau chiar în concediu în Munții Banatului, Valea Beiului te așteaptă să-i afli secretele.

Printre cei ce au simțit nevoia să evadeze din oraș am fost și noi. La o distanță de 130 km de la Timișoara și după un drum de 2 ore și 10 minute, am ajuns la podul Bei, de unde am avut opțiunea de a merge pe jos sau cu mașina pe un drum forestier până la păstrăvărie. Bineînțeles că am ales să o luam la pas prin pădure pe un traseu de 4,5 km în defavoarea autovehiculului.

DSC_1816

E de-a dreptul o plăcere să vezi cum natura reînvie și animaluțele se reîntorc la un mod mai activ de viață.

După 35 de minute de mers, am ajuns la Cascada La Văioaga, pe care nu ai cum să o ratezi, pentru că există două indicatoare care te anunță prietenos că e timpul să faci o mică pauză pentru a admira una din creațiile naturii.

 

Cascada La Văioaga

 

Cascada La Văioaga

Am continuat până la camping, unde am făcut o mică pauză, cât să savurăm un pahar cu ceai fierbinte.

Plecând mai departe, traseul ne poartă pe lângă gardul păstrăvăriei. Am rămas plăcut surprinși că de aici încă poți cumpăra pește proaspăt.

De la păstrăvăria din Valea Bei până la Lacul Ochiul Bei și mai departe la Cascada Beușnița, traseul se parcurge exclusiv pe jos. Până la Ochiul Beiului am făcut aproximativ 30 de minute. Odată ajunși a trebuit să ne așteptăm cuminți rândul, ca să facem poză cu lacul și lacului :)), timp în care am reușit să surprindem un păstrăv ce se plimba nestingherit prin apă și care nu a părut deranjat de prezența turiștilor.

This slideshow requires JavaScript.

Până la cascadă am mai mers aproximativ 20-25 de minute. Și aici am fost nevoiți să așteptăm câteva minute pentru a se împrăștia valul de turiști, ca să ne bucurăm în singurătate de natură, plăcere care nu a durat prea mult din păcate :D.

DSC_1923

DSC_1901

 

Vis-a-vis de camping, la întoacere am găsit deschis un butic de unde îți poți cumpăra ceva de băut sau de mâncat, în perioada caldă a anului aceasta este deschis zilninc.

DSC_1930

Am făcut un popas zdravăn în camping, unde am savurat un prânz întârziat. Tot aici am ”agățaț” un însoțitor care ne-a fost alături până la plecare.

 

Că tot am fost în apropiere și timpul ne permitea, am decis să parcurgem și o mică porțiune din Cheile Nerei (traseul marcat cu bandă roșie) pentru a vedea o succesiune de 7 tunele despre care se presupune că datează de pe vremea romanilor, cel mai mare ajungând la aproape 40 m lungime.

 

Suntem nerăbdători să parcurgem cât mai curând și acest minunat traseu în totalitate: Cheile Nerei.

Sperăm că v-am inspirat și vă așteptăm cu drag și data viitoare.

Vă mulțumim!

